IHK!

Gasteizen Lehen Hezkuntzako Gradua ikasten dugun ikasleak, 'Irakasle Funtzioa' ikasgairako blog hau ireki dugunak.

Robert Rosenthalekin eztabaidatzen

      Pasaden astean klasean geundela, Pigmaleon efektuari buruz hitz egiten eta irakurtzen egon ginen eta beste taldekide batekin oso eztabaida luzea eta sakona. Robert Rosenthal umeekin egindako ikerketa irakurri eta aztertu genuen eta iritzi oso desberdinak geneuzkala ikusi genuen.

      Ikerketa hau Pigmaleon efektua ikasgeletan frogatu nahi zuen eta horretarako ikasleei adimen froga bat egin zien. Gero, ikasleak nolanahi bi taldeetan banatu zituen haien adimena kontuan hartu barik baina ume hauen irakasleei talde batekoak oso azkarrak zirela eta beste taldearenak ez hainbeste esan zien. Urte bukaeran adimen froga errepikatu zien eta horri esker konturatu zen "azkarrenak" asko aurreratu zirela beste taldekoak baino. Hori guztia irakasleen jarreri esker izan zela baieztatu zuen eta hauek izandako hainbeste keinu edo jarrerai esker, lan giro aproposagoa sortu zen umeak aurrera egin ahal izateko. Bestalde ume "txarrekin" lan giroa deserosoagoa zenez, ez zuten hainbeste aurreratu.

      Nire ustez, ume batzuk oso kaltetuak ateratzen dira esperimentu hontaz eta betirako egongo dira kaltetuak, ikerketaren emaitzak atzerakorik ez dutelako. Nire taldekidearekin eztabaidan egon nintzen bere ustez hori ez zen kontuan hartzekoa zeren eta haiei esker ideia batzuk ezarri ziren ondorengo umeei lagunduko zituztenak. Eztabaida oso luzea izan zen eta azkenean konturatu ginen gauzak ez zirela hainbesterako. Ume hoiekin egindakoa oso aurrerapauso garrantzitsua izan zen baina kaltetuak atera zirenaren kontua nahiko garrantzitsua izan zen ere baina ez hainbesterako.

      Gure ustez oso ikerketa ona izan zen baina zihur aski emaitza berdinak lortzeko beste bide batzuk badaude ere baina hori da arazoa, hainbeste denbora eztabaidatzen egon eta gero ez zitzaigun ezer bururatu ikerketa hau beste era batean egiteko baina lasai gaude. Ziur naiz hau ez dela hemen geratu eta behin eta berriro egin garela hontaz hitz egiten eta ez dakit, agin egunen baten ikerketa berdina egiteko beste modu bat aurkitzen dugu.

1 comentarios:

  1. Ulertzen dut kezka; baina testuinguru historiko horretan ulertuta, oso duina dela esango nuke. Zuk kaltetu dutela diozun taldea, berez, da kontrol-taldea, hau da, ezer ikutzen edo eragiten ez zaion taldea (beraz, ikerketa honen arabera, hezkuntza sistema ia osoaren erakusgarri -azterketako mugen arabera). Orduan, esperimentu horretan parte hartu ez bazuten izango zuten moduko zoria izan zuten. Txarra dela? Ba, bai. Baina horrelakoa zelako hezkuntza sistema orduan (orain zelakoa den pentsa daiteke).
    Gaur egunean ikerketa-ekintzaren ikuskeratik hori oso txarto eginda legoke, talde guztietan on eragin behar delako ustea dutelako (ikerketa-ekintza = action research = investigación [en] acción; gehiago jakin nahi baduzu).

    Amaitzeko, "adimen-test" horiek ere aztertu behar lirateke; ea adimena ala ezagutza ala zer neurtzen zuten.

    ResponderEliminar