IHK!

Gasteizen Lehen Hezkuntzako Gradua ikasten dugun ikasleak, 'Irakasle Funtzioa' ikasgairako blog hau ireki dugunak.

Telebista informazio iturri

Gaur egun telebista etxe guztietan aurki dezakegun tresna da, umeen garapenean parte hartzen duen tresna hain zuzen ere. Betidanik telebista umeek duen eragina ostopo edo onbide den zalantza egon da. Baina ze nolako eragina du umearen sozializazio prozesuan? Eragin hau txarra izatetik umeen onerako izan daiteke?
Hasteko aipagarria da tresna honek balio handia duela hezkuntzarentzat, informazio iturri handia delako..  Baina egunero ikusten dugun moduan gailu honek ez du errealitatea den moduan isladatzen, irudi manipulatuak eskaintzen digu. Ikusten dugun mezu guztietan subjetibitate bat dago, idei batzuk bultzatzen dituztenak. Heldu gehienek subjetibitate hau sumatzen dute baina umeek ez dute telebistaren errealitatea eta benetazko errealitatea desberdintzen.
Umearen sozializazio prozesuan, ere eragin handia du telebistak, umeen hezkuntzan errepikapena jarrerak ikasteko bidea delako. Umeak beraren inguruan(Familia, berdinen taldea,..) ikusten duena errepikatzen du eta telebista inguru horren barruan dago. Umeak bertan ikusten dituzten irudiak bereganatzen dituzte eta hau lehen aipatutako sozializazio prozezua baldintzatzen du.
          Telebistaren eragina prozesu honetan ondorio larraik ekar ditzake , umeek askotan ez dute errealitatearen eta fantasiaren arteko mugak desberdintzen. Gai honekin kotu handia izan behar da, hau jarrera ezegokiak eta arriskutsuak sortu dezakeelako.
         Arazo honi aurre egiteko bai hezkuntza sistemak bai familiak elkarlanean jardun beharko lukete. Umeen ikuspegi kritikoa garatzea izango da elkarlanaren honen helburu, telebistan agertzen den informazioa guztiz ulertzeko. Garapen hau irakasten ez bada ume pasiboak sortuko dira, ez direnak gai telebistan erakusten dena eta errealitatearen arteko ezberdintasunak ikusten. Ume pasiboak, ume aktiboak bihurtu behar dira, telebista ikusterakoan jarrera kritiko bat izango dutenak jasotako informazioaren aurrean.

        Era honetan umeak guztiz aprobetzatuko lukete telebista ematen den informazio guztia, eta hau umeen hezkuntza osatuko luke. Eskolan ikasitako ezagutza guztia telebistan ikusten dutenarekin osatu ahalko lukete, horrela beraien adimen sortzailea eta kritikoa aberastatuko dira.

1 comentarios:

  1. Nahiz eta esaten dituzun zenbaitekin ados egon, uste dut, Asier, gaiaren aurrean pentsatzeko moduari eragin behar zeniokeela apur bat. Batetik, gaurko gizartean telebista kontuan izan behar badugu ere, Interenetari begiratu behar diogu, benetako komunikabide hezgarri moduan. telebista inoiz baino gehiago, negozioa da, etekin ekonomikoak atera behar dituen inbertsio erraldoia.
    Zuk azken aurreko paragrafoan proposatzen duzun elkar lan horrek garrantzi handia dauka, umeak merkantzia bihur ez daitezen. Baina zure postean hutsune bat igartzen dut: nola egingo da hori? Horri irtenbideak pentsatzea merezi du.

    ResponderEliminar